過去か未来か(Masa lampau atau masa depan)

19 05 2008

Anda sedang berada di suatu platform keretapi yg akan membawa anda ke masa depan atau masa lampau. Arah manakah yg akan anda pilih?
-klik untuk entri penuh-

Aku memilih untuk tidak pergi ke mana2. Aku hanya nak melangkah setapak demi setapak menuju masa depan sambil menikmati apa sahaja yg ada di sekitar aku.

Sememangnya sehebat mana pun manusia, aku yakin dan percaya, kenderaan merentas masa sebegitu tidak akan tercipta. Alasannya, kerana manusia tidak perlukan kenderaan sebegitu.

Aku tak de apa2 dalil Alquran utk menyokong kenyataan aku kali ini. Cuma sama2 kita berpesan supaya tidak silap membuat keputusan pada hari ini supaya tiada penyesalan di hari kelak.

Dalam hidup ini kita perlu terus melangkah ke hadapan tanpa penyesalan. Setiap perkara buruk yg berlaku pasti ada hikmah di sebaliknya. Renungkan dan fikirkan. Pasti ada.

Tiada gunanya Allah memberikan akal untuk memilih hala tuju ke masa depan kita jika kita boleh naik kenderaan menuju masa depan. Sungguh tiada unsur suspen dlm hidup dan hilanglah kenikmatan memilih haluan masa depan kita.


Actions

Information

2 responses

20 05 2008
yoshz

Ya saya setuju. Tetapi bagi saya mesin merentas masa tidak akan tercipta kerana masa itu sendiri tidak wujud. ia dicipta oleh maknusia untuk menerangkan berapa lama sesuatu perkara akan berlaku atau telah berlaku. contohnya tahun 2008 bermaksud bumi sudah pusing matahari sebanyak 2008 kali sejak nabi isa al -Masih lahir.(saya dapat link anda dari blog doktor mahathir)

20 05 2008
nash

life must goes on…so kedepan la…but sekali sekala kenalah toleh ke belakang..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: