Kerja.. kerja.. kerja..

28 11 2008

Agak terlalu lama aku tidak updet blog ini. Bukan kerana terlalu sibuk dengan kerja, tapi hanya kerana tiada akses internet di rumah sewa aku. Nak dipasang streamyx, aku masih berasa tidak berbaloi membelanjakan duit sebanyak itu utk “narrowband” streamyx.

Banyak benda aku belajar dari syarikat GLC yg aku kerja sekarang. Hakikatnya yg semua orang patut terima ialah, “Siapa kata kalau kerja kompeni Malaysia ni segala benda kita belajar kat sekolah dulu kita tak pakai? Ianya sama ada orang tu nak pakai ataupun tidak”.

Suatu hakikat lagi yg harus diterima. “Saintis” yg memperkenalkan segala teori2 bukanlah sesiapa tanpa “engineer” yg menggunapakai segala ilmu2 teori mereka itu dalam kehidupan sebenar, di mana tiada parameter mutlak (anggap tekanan, suhu adalah 0, dsbnya)dan tiada graf linear boleh dilakarkan kerana kewujudan pelbagai parameter yg sukar dikawal tersebut.


Actions

Information

Leave a Reply

